MED NYA MÅL KOMMER NYA ERFARENHETER!

En del har hänt & förändrats sedan jag summerade min träningsplanering inför hösten. Tanken var att jag skulle ha mer tid över för kvällspass på crossfiten när tävlingssäsongen var över. Men efter att jag börjat  ”hänga” på Trångsvikens löpträningar har jag blivit helt fast där! Känns som ett kanonbra komplement till mina övriga morgonpass att träna intervaller & löpteknik på måndagar för att sedan köra intervaller igen på onsdagar & ett lugnare distanspass på lördagar när tid finns. Dagarna där emellan avverkar jag distanspass ute eller på gymet samt cykel & fria viker.

Har egentligen inte mycket tid alls att lägga på kvällsträning med hund hemma & ett jobb som tar sin tid, så därför måste man prioritera det som känns roligast & ger mest för tillfället! Vill inte känna att jag behöver stressa för att hinna med min träning & dessutom göra avkall på annat viktigt, så ett stort + för min morgonträning 5 av 7 dagar i veckan.

Sedan varvar jag naturligtvis med mer & mindre intensitet beroende på känslan i kroppen överlag men avverkar alltid 4-6 mil löpning i veckan med en vilodag i veckan om det behövs. Funkar bra för mig, blir dock lite tråkigt (men lär vänja mig) med distanspass inomhus framöver. Går inte köra på ute allt för mycket när kylan är här, känner hur jag spänner mig & att det sliter på höfter & knän på ett annat sätt än vanligtvis.

skor

Måste tillägga att det självklart är otroligt roligt med nya förändringar/utmaningar som man ständigt får framför sig i och med att man har ett mål med det man gör. Att bara ha ett mål kan leda en till så mycket annat! Viktigt är bara att inte ta allt på för stort allvar, våga göra misstag, avstamp & bestämma sig för att stärkas genom det & komma igen starkare nästa dag. För mig är det otroligt viktigt att drivas av känslan av förbättras & att det här är bland det roligaste & härligaste jag vet! Men som sagt, viktigt att våga lyssna på sin kropp på vägen & att få ha sina ”perioder” & ”avstamp” – tillåter man sig själv att ha det tappar man aldrig gnistan & hoppet i det man gör!

Mål som står mig närmast just nu: Öppet spår vasaloppet & Icebug winterrun. Att tillägga är att jag än så länge inte stått på skidorna sedan snön kommit. Kanske dax snart?! Har hittills känts så mycket enklare att bara slänga sig ut på en löptur istället för att ta sig till skidspåret, men på söndag förmiddag ska jag förhoppningsvis kunna klämma in det..

20120101happy

2 reaktioner på ”MED NYA MÅL KOMMER NYA ERFARENHETER!

Kommentera

